
Geçmişten günümüze kadar baş döndürücü hızda gelişim gösteren teknoloji hayatımızın vazgeçilmezi olmuştur. Teknolojik gelişmeler fiziki kazanımlarının yanında bizlere yeni kavramlarda kazandırmıştır. Bunlardan e-öğrenme verilmek istenen materyal ve bilginin teknolojik cihazlar, internet, intranet ve multimedya platformları sayesinde öğrenciye ulaştırılmasıdır. Öğrenciler e-öğrenme ortamı ile istedikleri zaman web siteleri aracılığıyla dersleri takip edebilir, grup toplantılarına katılım sağlayabilirler. Sosyotelizm bireylerin çevresindeki kişilerle iletişim kurmak yerine telefonda vakit geçirmesi olarak tanımlanmaktadır. Gün içerisinde uzun süre telefonda vakit geçirmek sosyotelik ve nomofobik davranışlara sebebiyet vermektedir. Hemşirelik sürecinde iletişim çok büyük bir öneme sahiptir. Doğru ve hasta odaklı bir bakım planı/tedavi yapmak her yaşta ve cinsiyetteki hastalar ile iletişim halinde olunmasını gerektirmektedir. Literatürden sosyotelizmin iletişime doğrudan zarar verdiği görülmektedir. Hemşirelik öğrencilerini ileride sorun yaratabilecek sosyotelik davranışlardan uzak tutmak için hemşirelik öğrencilerinin sosyotelizm düzeylerini ve sebep olan faktörleri belirlemek sosyotelik davranışların önüne geçmede ilk ve büyük adımlar olacaktır. Türkiye’de hemşirelik öğrencilerine yönelik yapılan araştırmada sosyotelizm ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelendiği tek bir araştırmaya rastlanmıştır. Ancak hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının sosyotelizm ile ı̇lişkisinin ı̇ncelenmesine yönelik herhangi bir çalışma bulunamamıştır. Bu doğrultuda, bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının sosyotelizm ile ı̇lişkisinin ı̇ncelenmesi amaçlanmıştır.
Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipte planlanan araştırmanın evrenini Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri (N:518) oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeden evrenin tümüne ulaşılması hedeflenmektedir (n:518). Araştırmada veri toplama araçları olarak "Tanıtıcı Bilgi Formu", " Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Genel Sosyotelist Olma Ölçeği" kullanılacaktır. Verilerin toplanmasına alınacak etik kurul ve kurum izni sonrasında başlanacak olup, araştırmaya alınma kriterlerine uyan öğrencilerden sözlü ve yazılı onam alınacaktır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı ve ilişki arayıcı istatistiksel analizlerden yararlanılacaktır. Çalışmanın sonuçları %95’lik güven aralığında ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde kabul edilecektir.