shape
shape

Yabancı Dil İçerikli Ders Alma Zorunluluğu Bulunmayan Üniversite Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi

Yabancı Dil İçerikli Ders Alma Zorunluluğu Bulunmayan Üniversite Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi

Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi Olan Projede) Mehmet Şata

Bu projede yabancı dil içerikli ders alma zorunluluğu bulunmayan üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılacaktır, veriler nicel veri toplama tekniği ile elde edilecektir. Araştırmanın evreni Van Yüzüncü Yıl Üniversite’sinde zorunlu eğitim dili İngilizce olmayan bölümlerdeki öğrencilerden oluşmakta iken, örneklemi seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilmesi planlanan 200 ile 300 öğrenciye ulaşılması hedeflenmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Oxford (1990) tarafından geliştirilen, Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçe uyarlama çalışması yapılan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri (DÖSE) kullanılacaktır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik teknikleri (ortalama, frekans, yüzde ve standart sapma) kullanılarak analiz edilecektir. Araştırma sonuçlarından hareketle öneriler sunulacaktır.