
Bu proje önerisinde, öğretmen adaylarının çeşitli bilgi ve beceriler kazandığı dönem olan üniversite döneminde sosyal medya kullanımının stres üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Literatüre bakıldığında hem stres hem de sosyal medya üzerinde yapılan çalışmalar olmakla birlikte, öğretmen adaylarının hem sosyal medya kullanımı hem de stres ile ilişki düzeyini inceleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Eğitimin niteliğini etkileyen unsurların başında öğretmenler gelmektedir. Öğretmen adaylarının eğitimi sırasında çeşitli değişkenler bilgi ve beceri aktarım sürecini etkilemektedir. halbuki bu bilgi ve beceri aktarım sürecinde öğretmen adaylarının psikolojik iyi oluşları alacakları eğitimi ve gelecek nesillere aktarımını da etkiler. Eğitim sırasında kendilerini etkileyebilecek herhangi bir faktörün düzenlenmesi psikolojik iyi oluşlarını etkileyebileceği gibi bu faktörün düzenlenebilmesi önemli bir durum olduğu gibi bu faktörle ilgili müdahale edici yaklaşımların geliştirilebileceği ve bu olumsuz faktörün vereceği etkiyi en aza indirgenebileceği düşünülmektedir. Stres kişinin iyi uyumunu ve kapasitesini zorlayan yaşantıların tümü olarak tanımlanmaktadır. Günümüz bilgi çağında internet erişimi oldukça kolaydır bu nedenledir ki sosyal medya kullanımı git gide artmaktadır. Artan sosyal medya kullanımı süreleriyle birlikte olumlu olduğu kadar psikolojik iyi oluşumuzu etkileyen stres faktörü de baş göstermektedir. Artan stres faktörü bireyde hayatın işlevlerini yerine getirmede güçlüğü de beraberinde getirir. Bu nedenle öğretmen adaylarında stres faktörü alacakları eğitimin niteliğini etkileyebilmektedir. Öğretmen adaylarının alacakları eğitimin kalitesi bilgi ve beceri kazanımında önemli rol oynamaktadır. Gelecek nesillere aktarılacak bu bilgi ve becerilerin uygun olması da gelecek kuşağın nitelikli eğitim almasına olanak sağlaması düşünülmektedir. Sonuç olarak, üniversite eğitimi sırasında sosyal medya faktörünün stres ile ilişki düzeyinin ve buna bağlı olarak öğretmen adaylarında bilgi işleme sürecine etki eden stresin olumsuz sonuçlarını önlemede yapılacak çalışmalarda yararlı olabilecek çıktılar elde edilebilecektir. Araştırılmak istenen konunun yeni nesil eğitim sürecinde öğretmen adaylarının öğrencileriyle olan iletişim ve bilgi aktarımı sürecine katkıda bulunabileceği ve bu alanda öğretmen adaylarının öğrenimi sırasında stres faktörünün incelenmediği göz önüne alınarak literatürde bu alanda geliştirici bir bilgi olacak olması araştırmanın özgün değeridir. Bu doğrultuda, araştırmanın örneklem grubu Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde aktif olarak öğrenim gören ve en az bir sosyal medya hesabına ait bireylerden oluşturulacaktır. Araştırmanın verileri Algılanan Stres Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği ve seçici maddelerden oluşan Anket Formu kullanılarak toplanacaktır. Verilerin toplanması sürecinde gerekli etik kurul izinlerinin alınması ve öğretmen adaylarından araştırmaya gönüllü katılım onayının alınması süreçleri ele alınacaktır. Daha sonra gerekli izinleri veren gönüllü öğretmen adaylarına ölçeklerin ve anket formunun uygulanması sağlanacaktır. Formlar doldurulurken herhangi bir isim alınmayacağı vurgulanacak ve stres ölçeği dağıtılırken stres ölçeği olduğu belirtilmeden doldurulması istenilecektir. Buradaki asıl amaç katılımcıların stres ile ilgili olan algısını değiştirmemektir. Nicel araştırma yöntemi ile yürütülecek bu araştırmada, araştırma amacı doğrultusunda verilerin analizinde betimsel ve kesitsel modelden yararlanılacaktır. Bu doğrultuda araştırma kapsamında öğretmen adaylarında sosyal medya kullanımı süreleri, sosyal medya kullanımı bağımlılıkları, stres faktörüyle olan ilişki düzeyleri ve bu değişkenlere ilişkin bilgi edinilmesi; bu değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya konulması sağlanacaktır. Araştırmada bağımlı değişken stres düzeyi bağımsız değişken sosyal medya kullanımı olarak belirlenmiştir.