
Bu araştırmanın amacı, herhangi bir işte çalışmak zorunda kalan veya aynı zamanda memurluk yapan öğretmen adaylarının lisans eğitimleri sürecinde yaşadıkları problemleri tespit etmek ve erken okul terki riskini önlemeye yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Bu araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubu, kartopu yöntemiyle belirlenecektir ve herhangi bir işte çalışan 20 öğretmen adayından oluşacaktır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulacak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılacaktır. Veri analizi olarak içerik analizi kullanılacaktır. Söz konusu çalışmada elde edilen problemlere yönelik sunulacak çözüm önerilerinin bu problemlerin giderilmesi ve okul terki riskinin azaltılması noktasında olanak sağlayacağı öngörülmektedir.