No Data

Uyarı

Şu an için bu kategoride başka içerik yok.

shape
shape

Öğretmen Adaylarının MEB Dijital Platformlarına Yönelik Bilgi ve Teknolojileri Kullanabilme Yeterliliğinin İncelenmesi

Öğretmen Adaylarının MEB Dijital Platformlarına Yönelik Bilgi ve Teknolojileri Kullanabilme Yeterliliğinin İncelenmesi

Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi Olan Projede) Emrah Kultas

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) dijital platformlarına yönelik bilgi ve teknolojileri kullanabilme yeterliliğini incelemek ve bu yeterliliklerini geliştirmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılacaktır. Dolayısıyla araştırmanın yöntemi karma yöntemdir. Araştırmanın nicel boyuttaki örneklemini, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 150 3. ve 4. sınıf öğrencisi oluşturacaktır. Nitel boyuttaki çalışma grubunu ise 150 öğretmen adayından 10’u oluşturacaktır. Araştırmanın verileri, Şad ve Nalçacı (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adayları için Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yeterlilik Algısı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanacaktır. Nicel verilerin analizinde SPPS programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılacaktır. Söz konusu çalışmada öğretmen adaylarının MEB dijital platformları hakkındaki bilgilerinin ve bu platformları kullanabilme yeterlilik düzeylerinin artacağı öngörülmektedir.