
Örgütsel sinizm, çalışanların örgüte karşı kişisel ya da grupsal olarak güvensizliğinden kaynaklanan, içerisinde örgüte veya bir kişiye karşı hüsran, hayal kırıklığı ve olumsuz duygular barındıran genel ve özel bir tutumdur ve kişinin işini ve işle ilgili deneyimini değerlendirirken kendisinde oluşturduğu hoş ve olumlu duygular olarak tanımlanan mesleki doyumla ilişkili olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, bağımsız anaokullarında ve anasınıflarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel sinizm tutumları ile mesleki doyumlarının incelenmesidir. Tarama modelinde hazırlanan bu çalışmanın evreni Van ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinden; örneklem ise bu evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilecek 200 öğretmenden oluşacaktır. Çalışmanın verileri, Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinizm Ölçeği (Sağır ve Oğuz, 2012) ile Mesleki Doyum Ölçeği (Kuzgun vd.,1999) aracılığıyla toplanacaktır. Veri toplama aşaması tamamlandıktan sonra veriler istatistik programına aktarılarak normal dağılım gösterip göstermediği incelenecek ve buna bağlı olarak parametrik veya nonparametrik (parametrik olmayan) testler kullanılarak analiz edilecektir.